hygge care izegem ontharing suikerontharing zelfzorg liefde

Je brein hoeft niet altijd geprikkeld te zijn. Sterker nog, je leven wordt beter als je brein mínder wordt geprikkeld.

Hierdoor verbeter je je concentratie waardoor je productiever wordt. Je ervaart meer kalmte en je wordt minder angstig en gestrest.

Probeer het eens. Schrap een aantal prikkels:

* Gooi je meest afleidende apps van je smartphone. Denk aan Facebook, Instagram, YouTube en nieuws apps.

* Overweeg om je televisieabonnement te schrappen. Hierdoor dwing je jezelf om gericht te kijken naar programma’s die je boeiend vindt, terwijl je minder wordt blootgesteld aan nieuws en hype.

* Ga op nieuwsdieet. Consumeer weinig tot geen nieuws voor meer mentale ruimte.

* Observeer hoe je direct naar een apparaat grijpt als je je een paar seconden verveelt. En probeer die verleiding eens te weerstaan. Kijk gewoon voor je uit.

* Train jezelf om vaker ongeprikkeld door het leven te gaan. Laat af en toe je telefoon thuis als je de deur uit gaat.

* Mediteer regelmatig een paar minuten, en wen aan het niets te doen hebben.

Hoe minder geprikkeld je brein is, des te meer ruimte er komt voor échte creativiteit. Voor originele gedachtes, voor jouw unieke persoonlijkheid.

Fijn weekend allemaal! ❤️

Let’s hygge,

Lindsey

 

PS: bezoek regelmatig onze instagram of facebook-pagina voor meer advies en tips over de hygge-lifestyle!